Müşterilerinize e-Fatura kesin, iş ortaklarınızdan e-Fatura alın ve tüm süreci her an her yerden yönetin.
Dijital belgeler her geçen gün biraz daha yaygınlaşırken işletmelerin de dijitalleşmelerini sağlar. Özellikle hukuki geçerliliğe sahip dijital belgeleri kullanmak, dijitalleşmeyle birlikte birçok avantaj da getirir. Sigorta sektöründe dijitalleşme sürecinde karşımıza çıkan belge ise kısaca e-SKGB olarak bilinen e-Sigorta Komisyon Gider Belgesi. Peki, sigorta ve emeklilik şirketleri tarafından kullanılan e-Sigorta Komisyon Gider Belgesi nedir, kullanımı zorunlu mudur?
e-SKGB Nedir?
e-Sigorta Komisyon Gider Belgesi; sigorta, reasürans ve emeklilik şirketlerinin, sigorta ve emeklilik aracılarına ödedikleri komisyonlar için düzenledikleri elektronik belgedir. Sigorta sektörü için dijital komisyon belgesi olarak da kabul edilen e-SKGB, komisyon giderleri için fatura yerine geçen bir belgedir.
Sigorta ve emeklilik aracıları, genellikle acente olarak hizmet veren kurumlardır. Bu acenteler, nihai tüketiciler ile sigorta ve emeklilik şirketleri arasında aracılık yapar. Düzenlenen poliçeler ve verilen hizmetler üzerinden de komisyon alırlar. Sigorta ve emeklilik şirketleri, aracıların hak ettikleri komisyonları ödeyip belgelendirir. Bu süreçte kullanılan belge ise e-Sigorta Komisyon Gider Belgesidir.
Sigorta Komisyon Gider Belgelerinde Dijitalleşme
e-Sigorta Komisyon Gider Belgesi, normalde matbu olarak düzenlenen Sigorta Komisyon Gider Belgesinin dijital versiyonudur. Her iki belge aynı amaç için kullanılırken hukuki nitelikleri de aynıdır. Günümüzde hem matbu hem de elektronik olarak kullanılması yasal açıdan mümkündür.
Sigorta, reasürans ve emeklilik şirketleri, isteğe bağlı olarak bu belgenin dijital versiyonuna geçiş yapabilirler. Zorunlu bir kullanımı olmamasına karşın dijitalleşme sağlamasından dolayı birçok şirket e-SKGB’yi tercih eder. Dijitalleşmeyle birlikte şirketler daha hızlı ve kolay bir şekilde e-SKGB düzenleyebilirler.
e-SKGB’nin Sigorta ve Emeklilik Şirketleri İçin Avantajları
e-SKGB; düzenleme, gönderim, arşivleme ve takip gibi birçok farklı süreci tek noktada birleştirip dijitalleştiren bir uygulama. Dolayısıyla sigorta ve emeklilik şirketleri için e-SKGB’ye geçmek oldukça avantajlı.
Elektronik Sigorta Komisyon Gider Belgesi avantajları ise şu şekilde:
● Daha hızlı düzenlendiği için zaman tasarrufu sağlar.
● Baskı ve gönderim maliyeti yoktur.
● Dijital imza ile düzenlendiği için belge güvenliği yüksektir.
● Dijital ortamda belge arşivlemek mümkündür.
● Elektronik saklama imkânı sayesinde fiziki dosyalamaya ihtiyaç duyulmaz.
● Dijital kanallar üzerinden pratik bir şekilde gönderilebilir.
● e-Fatura ve muhasebe sistemlerine entegre bir şekilde kullanılabilir.
e-SKGB ile Maliyet ve Zaman Tasarrufu
e-SKGB, dijital dönüşüm sürecine dahil bir uygulama olduğu için en önemli avantajı maliyet ve zaman tasarrufu sağlamasıdır. Bunu sağlarken işleri de kolaylaştırdığı için iş gücü ihtiyacını azaltır.
Elektronik Sigorta Komisyon Gider Belgesinin zaman tasarrufu sağlayan başlıca özelliği, dijital bir platform üzerinde düzenlenmesidir. Adına belge düzenlenecek aracının bilgileri sisteme önceden kaydedilebildiği için her seferinde tek tek bu bilgileri yazmak gerekmez.
Aynı şekilde belgeyi düzenleyenin bilgileri de otomatik olarak ekrana gelir. Ayrıca komisyon oranı da önceden sisteme tanımlanabilir ve sadece tutar gibi değişken bilgilerin girilmesi, e-SKGB düzenlemek için yeterli olur.
Elektronik belge yönetiminin hem zaman hem de maliyet tasarrufu sağlayan diğer özelliği, düzenlenen belgenin dijital olarak gönderilebilmesidir. Dijital olarak düzenlenen e-SKGB; aracılara URL (link), e-Posta veya SMS olarak gönderilebilir. Bu hem belgenin alıcıya anında ulaşmasını sağlar hem de gönderim masrafını ortadan kaldırır.
Matbu olarak değil de dijital olarak düzenlenen e-SKGB’lerin gerekmedikçe basılmasına ihtiyaç duyulmaz. Bu nedenle kâğıt ve mürekkep gibi ihtiyaçlar için harcanacak baskı maliyetleri minimuma iner. Dijital gönderim imkânı ile de posta ve kargo maliyetleri ortadan kalkar. Dolayısıyla e-SKGB, maliyet düşürme ve zaman tasarrufu açısından oldukça faydalıdır.
QNB eSolutions ile e-SKGB Entegrasyonu
QNB eSolutions e-SKGB ile siz de belge düzenleme sürecini kolaylaştırabilirsiniz. Kullanıcı dostu panel üzerinden hızlıca düzenleyebileceğiniz e-SKGB’leri iş ortaklığı yaptığınız sigorta ve emeklilik aracılarına anında gönderebilirsiniz. Belgeyi e-Posta veya SMS ile teslim edebilir, dilerseniz özel bir URL oluşturarak da iletebilirsiniz. İhtiyaç halinde ise kâğıt çıktısını alabilirsiniz.
QNB eSolutions e-Sigorta Komisyon Gider Belgesi sistemine geçiş yaparak düzenlediğiniz belgeleri Gelir İdaresi Başkanlığına otomatik olarak raporlayabilirsiniz. İş yazılımlarıyla da uyumlu çalışan QNB eSolutions e-SKGB’yi e-Fatura ve diğer e-Dönüşüm ürünleri ile birlikte de kullanabilirsiniz.
Sigorta Komisyon Gider Belgesini dijital olarak kullanmak için QNB eSolutions e-Belge çözümleri ile tanışın, işlerinizi dijitale taşıyarak kolaylaştırın.
e-SKGB Hakkında Sıkça Sorulan Sorular
Konu hakkında verdiğimiz detaylı bilgilere ek olarak e-Sigorta Komisyon Gider Belgesi hakkında sıkça sorulan soruların cevaplarına bakabiliriz.
Sigorta Komisyon Gider Belgesi nedir?
Sigorta Komisyon Gider Belgesi; sigorta, emeklilik ve reasürans şirketlerinin sigorta ve emeklilik aracılarına ödedikleri komisyonları kayıt altına almak için kullandıkları resmi evraktır.
e-SKGB kullanmanın maliyet avantajları nelerdir?
e-SKGB; diğer e-Belge çeşitlerinde olduğu gibi hız, kolaylık, güvenlik, zaman tasarrufu ve maliyet tasarrufu gibi avantajlar sunar.
QNB eSolutions e-SKGB entegrasyonu nasıl çalışır?
QNB eSolutions tarafından geliştirilen dijital entegrasyonlar, e-SKGB uygulaması ile birlikte birçok farklı dijital belgeyi bir arada kullanmayı sağlar. Entegrasyon sayesinde e-Fatura, e-Arşiv, e-Defter gibi hizmetlerin olduğu sistem ile diğer muhasebe ve iş programları birlikte kullanılabilir.
e-SKGB hangi kurum ve işletmeler için zorunludur?
Sigorta Komisyon Gider Belgesi düzenlemek; reasürans, sigorta ve emeklilik şirketleri için zorunludur. Ancak mevcut mevzuat düzenlemelerine göre e-SKGB kullanmak zorunlu değildir. GİB, 3 ay öncesinden bildirim yapmak kaydıyla e-SKGB’nin zorunlu olacağı bir düzenleme yapabilir.