Mail Order Nasıl Yapılır? Adım Adım Rehber

E-Ticaret
07.11.2025 4 Dakika

Son Güncelleme Tarihi : 07.11.2025

Mail Order Nedir(648X324)

Mail order, günümüzde en az kullanılan online ödeme çözümlerinden biridir. Sanal POS sistemleri yaygınlaşmadan önce uzaktan kredi kartı ile ödeme yapmak için kullanılan mail order, daha çok geleneksel ticarette kullanılıyordu. e-Ticaretin yaygınlaşmasıyla birlikte internet üzerinden satış yaparken de kullanılmaya başlandı. Peki, posta yoluyla ödeme anlamına gelen mail order nasıl yapılır, nereden başlanır?

Mail Order ile Ürün Satışı: Nasıl Başlanır ve Nelere Dikkat Edilir?

Mail order ile ürün satışı yapmak için öncelikle bu yönteme uygun bir ödeme altyapısına sahip olmak gerekir. Sanal POS ve dijital ödeme sistemlerinin daha yaygın kullanılmasından dolayı mail order altyapısı sunan firma sayısı kısıtlı. Bu nedenle hizmet sağlayıcı dikkatli bir şekilde seçilmeli, hizmetin ve altyapının verimli çalışmasına özen gösterilmelidir.

Mail order ile ödeme almak için güvenli bir mail order formu kullanılmalıdır. Kredi kartı ödeme işlemlerinin yapılacağı ödeme formunun hem kart hem de müşteri bilgisi açısından yeterli güvenlik katmanlarına sahip olması önemlidir. 

Posta yoluyla ödeme alınan bir senaryoda satılan ürünler de önemlidir. Müşteri kitlesine hitap eden ve kullanıcıda şüphe oluşturmayan ürünler seçilmelidir. Güvenlik şüphesi nedeniyle çok sık tercih edilmeyen mail order sistemini aktif kullanmak için ürünlerin güven vermesi önemli bir gerekliliktir. 

Müşteri ile her zaman iletişimde olmak ve kargo sürecini hızlı tamamlamak, mail order yöntemini daha kullanışlı hale getirir. Bu yöntem ile ödeme alarak satış yapıldığında alışverişe konu olan ürün hemen kargolanmalı ve müşteriye bilgi verilmelidir.

Mail Order Sisteminde Müşteri Bilgileri Güvenliği: Nelere Dikkat Etmelisiniz?

Mail order ödeme yöntemlerinin günümüzde çok yaygın olmamasının başlıca nedeni, ödeme güvenliği konusunda müşterileri ikna edememesidir. Bu nedenle mail order ile ödeme alırken güvenlik seviyesini en üst düzeyde tutmak ve bunu müşteriye bildirmek önemlidir. Müşterinin kişisel ve finansal verilerinin güvenliği için mail order sürecinde dikkat edilmesi gerekenler şu şekildedir:

  1. Güvenli Ödeme Sistemlerini Tercih Edin: Güvenilirliğinden emin olduğunuz, PCI-DSS uyumluluğu bulunan güvenli ödeme platformlarını kullanın.
  2. Şifreleme Sistemleri Kullanın: e-Ticaret sitenizde SSL sertifikası gibi güvenli şifreleme sistemlerine yer verin.
  3. Personel Erişimini Sınırlandırın: Bir ödeme sistemleri yönetimi oluşturun ve sadece belirli personellere mail order yetkisi verin.
  4. Veri Koruma Politikası Oluşturun: Müşteri bilgilerini nasıl toplayacağınızı, kullanacağınızı ve imha edeceğinizi bir politika metni ile ilan edin.
  5. KVKK ve GDPR Düzenlemelerine Uyun: Türkiye’deki KVKK (Kişisel Verilerin Korunması Kanunu) ve Avrupa’daki GDPR (Genel Veri Koruma Tüzüğü) düzenlemelerine uygun hareket edin.

Mail Order ile Ödeme Alma Yöntemleri: En Güvenilir Yöntemler

Mail order ile ödeme almak, kart numaralarının sisteme girilmesi ile gerçekleşir. Sanal POS ödemelerine teknik olarak benzese de bazı aşamaları farklıdır. Mail order ödeme adımları şu şekildedir:

  1. Mail order ödeme formu oluşturulur.
  2. Kart sahibinin adı ve soyadı yazılır.
  3. Kart numarası, son kullanma tarihi ve güvenlik (CVV) kodu forma girilir.
  4. Form onaylanarak tahsilat işlemi tamamlanır.

Mail order işlemi için kart bilgilerinin müşteri tarafından paylaşılması gerekir. Bu süreci daha güvenli hale getirmek önemlidir. Bu durum müşteri memnuniyetini de artırır. Mail order güvenliği sağlamak için uygulanabilecek yöntemler ise şöyledir:

       Kart bilgileri yazılı değil, sözlü bir şekilde alınmalıdır.

       Bilgilerin yazılı iletilmesi gerekiyorsa ödeme işleminden sonra bilgiler imha edilmelidir.

       Bilgi gönderimi için mesajlaşma uygulamalarının “kaybolan mesaj” özellikleri kullanılabilir.

       Müşteriden sanal kart oluşturup sanal kart bilgilerini paylaşması talep edilebilir.

       Müşteriye, kendi güvenliği için banka uygulamasından işlem bildirimlerini açması önerilebilir.

       Ödeme tamamlandıktan sonra müşteriye, kartını posta yoluyla alışveriş işlemlerine kapatması gerektiği hatırlatılabilir.

Mail Order ile E-Ticaret İşinizi Büyütmek: Stratejiler ve İpuçları

Mail order e-ticaret sektöründe çok fazla tercih edilmese de işleri büyütmek için alternatif bir yöntem olarak kullanılabilir. e-Ticaret platformlarında bu ödeme yöntemi çok fazla bulunmaz, fakat özel e-Ticaret sitenizde mail order ile ödeme alabilirsiniz. Böylece online satış stratejileri için çok önemli olan ödeme çeşitliliğini sağlayabilirsiniz. 

Müşteriye dijital cüzdan ve sanal pos gibi çeşitli dijital ödeme seçeneklerinin yanında posta yoluyla ödeme seçeneğini de sunmanız, müşteri memnuniyetini artırarak satışlara olumlu etki yaratır. Özellikle mail order’a alışkın olan belirli bir yaş grubuna hitap ediyorsanız bu yöntem e-Ticarette büyümeniz için fayda sağlayabilir. 

Online pazarlama stratejileri kapsamında güvenliği ön plana çıkarmak için de mail order’ı kullanabilirsiniz. 3D Secure gibi doğrulama kodu gönderilen sistemlerin bulunmadığı mail order, sadece markanıza güvenen müşterileriniz tarafından tercih edilir. Bu yöntemle ödeme yapan müşterilerinize özel avantajlar sunarak mail order hacmini artırabilir, yükselen bu hacim ile de müşterilerin markanıza olan güvenini gösterebilirsiniz. 

Mail order yönteminin e-Ticaret stratejilerinize katkı sağlaması için güvenilirliğinizi göstermelisiniz. Bunu da ödeme yapıldığı anda fatura gönderimi sağlayarak gösterebilirsiniz. Müşterileriniz, ellerindeki faturaya dayanarak kendilerini güvende hissederler. Bu süreçte e-Fatura sisteminizin de güvenilir olması gerekir. QNB eSolutions ile güvenli, güçlü ve kesintisiz çalışan bir e-Fatura altyapısına sahip olabilir, işlerinizi büyütürken avantaj sağlayabilirsiniz.

Mail Order ile İlgili Sıkça Sorulan Sorular

Mail order’ın çalışma sistemi ve ödeme süreçleri ile ilgili bilgilerin yanında konu hakkında merak edilen detaylara cevap vermemizde de fayda var.

Mail order iş modelinin avantajları nelerdir?

Mail order ile ödeme almanın en önemli avantajı hızdır. Kart bilgilerinin girilmesi ile saniyeler içinde ödeme alınması ve doğrulama süreçleriyle zaman kaybedilmemesi, hız konusunda avantaj sağlar. Ayrıca daha geniş müşteri kitlesine hitap etme imkânı da verir.

Mail order güvenliği nasıl sağlanır?

Mail order formları, bazı veri şifreleme sistemlerine sahiptir. Ayrıca mail order güvenlik protokolleri de günümüzde oldukça gelişmiş durumdadır. Yine de kart bilgilerinin paylaşılması gerektiği için kişisel güvenlik önlemleri alınmasında fayda vardır.

Paylaş

Gm Fin Qnb 25 00672 Dk Blog Banner 2 272X200
Ömür Boyu Ücretsiz ve Sınırsız e-Faturaya Geçin!

e-Faturalarınızı ömür boyu ücretsiz kesin.

Hemen Deneyin

İlginizi Çekebilir

E-Ticaret

Güven Damgası Nedir? Nasıl Alınır?

Ticaret Bakanlığı, daha güvenli bir e-Ticaret deneyimi için birçok uygulama geliştiriyor. Güven damgası da bu uygulamalardan biri. Belirli standartları karşılayan e-Ticaret sitelerine eklenen bu etiket, TOBB güven damgası olarak da biliniyor. Bu uygulama sayesinde tüketiciler, e-Ticaret sitelerini diğerlerinden ayırarak güvenli seçeneklere yöneliyor. Dolayısıyla bir alışveriş siteniz varsa bu etiketi almanız oldukça önemli. Peki, güven damgası nasıl alınır ve sistem nasıl çalışır?

03.09.2024 5 Dakika
Adsız (42) (1)
E-Ticaret

Pazar Yeri Entegrasyonu Nedir? Ne İşe Yarar?

Pazar yerleri, e-Ticaret sektörünün en hareketli alanlarının başında gelir. Büyük şirketlerden butik işletmelere kadar birçok firma, kendi e-Ticaret sitesinin yanında sanal pazar yerlerinde de satış yapar. Birden fazla pazar yerinde satış yapmak ise işleri takip etmeyi zorlaştırırken bu noktada pazar yeri entegrasyonu çözümleri devreye girer. Aynı anda farklı pazar yerlerinde satış yapıyorsanız pazar yeri entegrasyonlarından faydalanabilirsiniz. Peki, bu sistem tam olarak nasıl çalışır ve pazar yeri entegrasyonu nasıl yapılır? 

03.09.2024 5 Dakika
Adsız (62) (1)
E-Ticaret

Proforma Fatura Nedir? Nasıl Düzenlenir?

Alıcı ve satıcılar arasında düzenlenen proforma fatura, ticari hayatın merak edilen konularından bir tanesi. Büyük veya küçük ölçekli tüm işletmelerin kullanabileceği bu evrak, bir nevi işlerin düzenli ve disiplinli ilerlemesi için gerçekleştirilir. Resmi bir hukuki dayanağı olmadığı için iş dünyasında sıkça kafa karıştıran proforma faturayı tüm detaylarıyla sizler için derledik.

16.10.2024 5 Dakika
2 30 Proforma Fatura Nedir Nasil Duzenlenir 200X200
E-Ticaret

İade Faturası Nedir? Nasıl Kesilir?

Ticari faaliyetler sadece alım ve satımla sınırlı değildir. Alım ve satım dışında en çok gerçekleşen işlemlerden biri de iadedir. Tüketiciler, satın aldıkları ürünleri iade etme hakkına sahiptirler. Bu durumun gerçekleştiği durumlarda ise iade işlemleri sorumluluğu satıcının üzerindedir. Satıcı, iade işlemlerini yapmalı ve iade faturası kesmelidir. Peki, iade faturası nedir, fatura kesme işlemleri nasıl yapılır ve iade faturası kesme süresi ne kadardır?

17.10.2024 5 Dakika
1 16 Iade Faturasi Nedir 200X200

Sizi Arayalım

QNB eSolutions ürün ve hizmetleri ile ilgili her türlü talebiniz için bilgilerinizi bırakın biz sizi arayalım.

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“KVKK” veya “Kanun”) hükümleri gereği, veri sorumlusu sıfatını haiz QNB eSolutions Elektronik Ticaret ve Bilişim Hizmetleri A.Ş. (“QNB eSolutions” veya “Şirket”) tarafından Müşteri Kişisel Verilerin Korunmasına İlişkin Aydınlatma Metni ile bilgilendirildim. Şirketiniz ile paylaştığım tarafıma ait kimlik (ad-soyad, T.C. Kimlik numarası), iletişim (cep telefonu numarası, e-posta adresi) ve pazarlama verilerinin; Şirketiniz tarafından sunulan hizmetlere yönelik tanıtım, pazarlama, promosyon ve kampanya faaliyetlerinin planlanması/icrası olmak üzere sunulan hizmetlerden tarafımın faydalandırılması için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin yürütülmesi, işlem bilgileri, işlem hacmi, işlem adetleri vb. gibi bilgilerin QNB eSolutions tarafından pazarlama, hizmetlerin geliştirilmesi, müşterilerin ihtiyaçlarına odaklı hizmetlerin sunulması, hizmetlerin kalitesinin artırılması gibi amaçlarla kullanılması ve hizmet satışı, çapraz satış, ek kontör alınması aktivitelerinin yerine getirilmesi amacıyla işlenmesine ve ana hissedarınız ve QNB grup şirketlerine aktarılmasına ve bu çerçevede QNB eSolutions ile paylaşmış olduğum iletişim adreslerime QNB eSolutions tarafından ticari elektronik ileti (SMS, telefon araması, e-posta) gönderilmesine; 

Tebrikler!

Talebiniz tarafımıza ulaştı. En kısa sürede geri dönüş yapacağız.